אמנות בבית: סיורים וירטואליים במוזיאונים ושיעורי היסטוריה של אמנות - מסע לעולם היופי

אמנות בבית: סיורים וירטואליים במוזיאונים ושיעורי היסטוריה של אמנות - מסע לעולם היופי

דמיינו שאתם מתהלכים במסדרונות הלובר, מתבוננים במונה ליזה מקרוב, וכל זאת בלי לצאת מהבית. נשמע כמו חלום? בעידן הדיגיטלי, המציאות הזו הופכת לנגישה יותר מתמיד. הסיורים הווירטואליים במוזיאונים ושיעורי ההיסטוריה של האמנות המקוונים מעניקים לכם את האפשרות לצאת למסע מופלא לעולם היופי והתרבות, מכל מקום ובכל זמן.

הסיורים הווירטואליים: המוזיאונים הגדולים בעולם בקצות אצבעותיכם

 
מוזיאון הגוגנהיים
בגוגונהיים מוצגות תערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות. בין התערוכות הקבועות יצירות של מיטב האומנים בניהם, מארק שגאל (Marc Chagall), פול קליי (Paul Klee), פול סזאן "Man With Crossed Arms", סילי קנדינסקי "Landscape with Factory Chimney".

קישור לגוגל אומנות ותרבות


המוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע | National Museum of Natural History


במוזיאון הטבע המפורסם בוושינגטון, ישנם מספר סיורים וירטואליים הנגישים דרך אתר המוזיאון. הטכנולוגיה של Web VR מאפשרת למבקרים וירטואליים להשתמש בכל סוג של אוזניות, בתנאי שדפדפן האינטרנט מעודכן. הסיורים באתר כוללים תערוכות קבועות לצד מספר תערוכות זמניות מהעבר. הסיור המרכזי מציע עשרות תמונות פנורמיות מכל העולם, עם אפשרות ניווט באמצעות מפה שעל גבי המסך או באמצעות חצים אינטראקטיביים.

הסיור ובמגוון בהיקפו ותערוכותיו, וכולל מפגשים עם דינוזאורים, עשרות אלפי יצורים ימיים, מיצגי גאולוגיה ופריטים היסטוריים המתעדכנים בתצוגות מדי יום. 

קישור לאתר המוזיאון

הגלריה הלאומית לאמנות, וושינגטון:

אוסף המוזיאון כולל ציורים, הדפסים, צילומים, פסלים, מדליות ואמנות מערבית מימי הביניים ועד ימינו, כולל הציור היחידי של לאונרדו דה וינצ'י באמריקה.

קישור לאתר

גלריית רנוויק, מוזיאון האומנות האמריקאי בסמית'סוניאן | Renwick Gallery, Smithsonian American Art Museum

הסיור הווירטואלי בסמית'סוניאן נוצר באמצעות טכנולוגיית InstaVR, ומציג את גלריית רנוויק בצורה אינטראקטיבית. במציאות, הגלריה נמצאת ליד בלייר האוס - בית ההארחה של אורחי הנשיא בוושינגטון. במציאות הרבודה, תשעה אומנים עכשוויים מובילים יצרו מיצבים ספציפיים לאתר, חלקם ביזאריים לחלוטין.

קישור לאתר המוזיאון


הלובר | Musée du Louvre

ממשק YouVisit נמצא בשימוש במרבית האוניברסיטאות בעולם, וניתן לבקר באמצעותו גם בכמה אוניברסיטאות בארץ. בסיור מודרך זה אפשר לעבור במוזיאון הלובר בפריס, אליו ניתן לגשת דרך האינטרנט או ישירות דרך אפליקציית ה-VR החינמית שלהם.

הסיור מתחיל בחוץ ועובר דרך עשרה אגפים במוזיאון. כל מיקום מציע תמונות נוספות, קטעי וידיאו ומידע על התערוכות. חלק גדול מהתמונות והפסלים החשובים ביותר בתולדות האנושות מוצגים כאן, כולל המונה ליזה.

קישור לאתר המוזיאון


המוזיאון הבריטי | The British Museum

אפליקציית גוגל מציעה מגוון חוויות למוזיאונים וירטואליים, והסיור המומלץ ביותר הוא של המוזיאון הבריטי. המוזיאון, שנמצא ברובע קמדן שבלונדון, מציג בעיקר עתיקות ויש בו יותר משישה מיליון מוצגים. במהלך הסיור, אל תפספסו את תקרת החצר שתכנן נורמן פוסטר, המורכבת מ-1656 לוחות זכוכית.

קישור לגוגל אומנות ותרבות 


המוזיאון הלאומי של עיראק | National Museum of Iraq

מרבית הישראלים לא יצליחו לבקר במוזיאון הזה בשל מיקומו בבירת עיראק, ולכן החלטנו להוסיף אותו לרשימה. מדובר באחד מהמוזיאונים הלאומיים של עיראק, ומוקדש לתרבויות העתיקות של מסופוטמיה. יש בו את האוסף הגדול ביותר של תרבויות אשור, שומר ואכד, עם 5,000 פריטים ב-28 חדרי גלריה שונים.

קישור לאתר המוזיאון


הינצה הול, NHM לונדון | Hintze Hall, NHM London


סריקה תלת-ממדית של אולם ההינצה במוזיאון הטבע ההיסטורי של לונדון מאפשרת לכם ליהנות משימוש מסקרן בטכנולוגיה חדשה. עם מספר נקודות מיקוד, המבקר הווירטואלי יכול להתקרב בקלות לכמה מהמוצגים המדהימים, כל אחד מלווה בהערות המשתפות מידע נוסף.

זה אולי לא הסיור המוזיאוני הגדול ביותר, השלם ביותר או אפילו הכי מלוטש ברשימה זו, אך הוא מבשר על עתיד שבו יותר ויותר מבקרים יוכלו לעשות סריקת 360 מעלות לביקור שלהם באמצעות הטלפון הנייד.

קישור לאתר המוזיאון

 

מוזיאון הפרגנון - ברלין

פרגמון או פרגמום, הידועה גם בצורתה היוונית המודרנית פרגמוס, הייתה עיר יוונית עתיקה עשירה וחזקה במיסיה. היא ממוקמת כ-26 קילומטרים מהחוף המודרני של הים האגאי על רמה בצד הצפוני של נהר קאיקוס, וצפון-מערבית לעיר המודרנית ברגמה, טורקיה.

המוזיאון כולל מגוו ועשיר של מוצגים מהעת העתיקה.

קישור לאתר המוזיאון


גלריית אופיצי, פירנצה

מגלריות האומנות הפחות ידועות בעיר, גלריית אופיצי היא הבית לאוסף האומנות של בית מדיצ’י, אחת המשפחות המפורסמות באיטליה. ניתן להגיע לשם בלחיצת כפתור.

קישור לאתר


המוזיאון לאומנות בסאו פאולו, סאו פאולו

המוזיאון המודרני הראשון בברזיל יוצר חוויה יוצאת דופן, כאשר היצירות ממוקמות על זכוכית אקרילית היוצרת אשליה שהן מרחפות באוויר.

מוזיאון ד’אורסה, פריז

בקרו בגלריה בה מוצגות עשרות יצירות מפורסמות של אמנים צרפתים שחיו בין השנים 1848-1914.

קישור לאתר

המוזיאון הלאומי לאומנות מודרנית ועכשווית, סיאול

אחד המוזיאונים הפופולאריים בקוריאה הדרומית, מציע סיור וירטואלי על גבי שש הקומות של אומנות עכשווית קוריאנית ובינלאומית.

קישור לאתר


רייקסמוזיאום, אמסטרדם

גלו יצירות מופת מתור הזהב של הולנד, כולל עבודות של יאן ורמיר ורמברנט, בסיור וירטואלי של גוגל.

מוזיאון המטרופוליטן לאומנות | Metropolitan Museum of Art

במוזיאון המטרופוליטן שבניו יורק, יצרו מיזם סיור וירטואלי ייעודי בשם Met 360⁰, המציע סדרה של סרטוני 360 מתוך המוזיאון. הקליפים מתארחים ביוטיוב, וכל אחד מהם מלווה בתיאור קצר של התוכן. הסדרה מאפשרת לצופים לחקור את ה-Met דרך זוויות מצלמה ייחודיות.

במוזיאון יש למעלה משני מיליון מיצגים, מתחום האומנות הקלאסית והעתיקה ועד לאומנות אסייתית, אוקראינית, אפריקנית, איסלאמית ומודרנית. אחד המסקרנים ביותר הוא אוסף האומנות המצרית העתיקה הכולל את מקדש דנדור.

קישור לאתר המוזיאון

 

סיורים נבחרים במוזיאונים בבלגיה כולל המוזיאון למדעי הטבע | The Museum of Natural Sciences

קישור לאתר 

המוזיאון הלאומי למחשוב בלונדון | The National Museum of Computing

האתר מציע צילומי תלת-ממד מרשימים ביותר. הסיור במוזיאון המחשוב בבריטניה כולל שני חדרים עיקריים המלאים במיצגים מתולדות עולם המחשוב. הסיור מכסה רק חלק מהמוזיאון, אך כולל את המחשב הוותיק בעולם ועוד אינספור חפצים מרתקים מתחום התקשוב.

קישור לאתר המוזיאון


מוזיאון ואן גוך, אמסטרדם

מוזיאון ואן גוך באמסטרדם מציג את האוסף הגדול ביותר של יצירות ואן גוך בעולם. הסיור הווירטואלי מאפשר להתקרב לציורים המרהיבים של האמן וללמוד על חייו ויצירתו.

לסיור וירטואלי במוזיאון ואן גוך.

 

קישור לעשרות מוזיאונים נוספים בגוגל אומנות ותרבות


שיעורי היסטוריה של אמנות: למידה מעמיקה מהבית
קורסי מבוא לאמנות

קורסים מקוונים של מבוא להיסטוריה של האמנות מציעים הזדמנות ללמוד על התפתחות האמנות מהתקופות הקדומות ועד המודרניות. דוגמה מצוינת היא הקורס החינמי של Khan Academy, המציע הרצאות מקיפות על תקופות וסגנונות שונים של אמנות. בקרו כאן לקורס מבוא להיסטוריה של האמנות.

אמנות הרנסנס

לימוד האמנות של תקופת הרנסנס הוא חוויה מעשירה ומרתקת. הקורס המקוון של Coursera בשיתוף עם מוזיאון הלובר מאפשר ללמוד על האמנים הגדולים של הרנסנס כמו לאונרדו דה וינצ'י, מיכלאנג'לו ורפאל. בקרו כאן לקורס על אמנות הרנסנס.

אמנות מודרנית ועכשווית

עבור אלו המתעניינים באמנות המודרנית והעכשווית, קורס מקוון של MoMA (המוזיאון לאמנות מודרנית) בניו יורק מציע מסע מרתק דרך התנועות והאמנים שהשפיעו על האמנות במאה ה-20 וה-21. בקרו כאן לקורס על אמנות מודרנית ועכשווית.

דוגמאות והשראה: איך מביאים את האמנות הביתה מסע אישי במוזיאון וירטואלי

"בתקופת הסגר, התחלתי לבקר במוזיאונים וירטואליים והופתעתי מהחוויות העשירות שגיליתי," מספרת רינה, פנסיונרית בת 68. "ביקרתי בלובר, במטרופוליטן ובמוזיאון ואן גוך, והתחלתי ללמוד על יצירות שמעולם לא ראיתי מקרוב. זה פתח לי עולם חדש של יופי והשראה."


לימודים מקוונים כתחביב חדש

"אני תמיד אהבתי אמנות, אבל מעולם לא היה לי זמן ללמוד לעומק," משתפת דני, בת 75. "כשהילדים קנו לי קורס מקוון על אמנות הרנסנס, התחלתי לצלול לתוך העולם הזה. עכשיו, בכל שבוע אני משתתפת בהרצאות ומרגישה שאני לומדת משהו חדש ומעשיר."

מסקנה

הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לכל אחד מאיתנו לצאת למסע מופלא בעולם האמנות, בלי לצאת מהבית. הסיורים הווירטואליים במוזיאונים ושיעורי ההיסטוריה של האמנות המקוונים מעניקים לנו את ההזדמנות ללמוד, להתרגש ולהתפעל מיצירות מופת מהנוחות של הסלון. אז אם אתם מחפשים דרך מעשירה ומרתקת לבלות את הזמן, הצטרפו לסיורים וירטואליים ולימודים מקוונים, ותנו לאמנות למלא את חייכם ביופי והשראה.